top of page

Vilkår og kjøpsbetingelser

Leie av stand

​Leie av standplass hos Re:Bruk bookes via vårt online bookingsystem på nettsiden vår. For å leie stand må du opprette en personlig brukerkonto. Bruk av andres betalingskort eller kredittkort er ikke tillatt. Brukerkontoen og påloggingsinformasjonen er personlig, og du er ansvarlig for all aktivitet som skjer under din konto.

Ved mistanke om misbruk av kontoopplysninger, må du snarest endre passord og kontakte Re:Bruk.

Angrerett og refusjonsrett for standleietakere

Ved leie av stand hos Re:Bruk har du 14 dagers angrerett fra bestillingsdato. Dersom du bestiller standplass med oppstart mindre enn 14 dager etter bestillingsdato, bortfaller angreretten.

Angreretten gjelder ikke ved bestilling av stand direkte i butikken gjennom drop-in.

For å benytte angreretten må du kontakte Re:Bruk skriftlig. Det må komme tydelig frem i meldingen at du ønsker å benytte angreretten. Varsel om angreretten gjelder fra vi mottar meldingen.

Refusjon vil skje innen 14 dager til den registrerte betalingsmåten, forutsatt at leieperioden ikke har startet. Ved spørsmål om refusjon, kontakt oss på post@re-bruk.no.
 

Bestilling

Standplass hos Re:Bruk bookes enkelt via nettsiden vår. Leieperioden kan du selv tilpasse etter ditt behov, med mulighet for å booke opptil 3 måneder frem i tid. Betaling kan gjøres enten på nett eller i butikken. Oppdaterte priser for leie finner du på vår nettside.

 

Vi tilbyr også tjenesten "Alt inkludert," der vi håndterer alt fra prising og oppsett til påfyll og nedrigg av standen din. Prisen for denne tjenesten er 500 kr, i tillegg til kostnaden for selve leieperioden. Påfyll underveis i leieperioden utover de første 50 plagg, koster 200 kr.

 

Leieperioden kan forlenges, avhengig av tilgjengelig kapasitet. Dette kan gjøres i "Min butikk" både før og under leieperioden.

 

Angrerett på leie gjelder i 14 dager fra bestillingsdato, men bortfaller dersom leieperioden starter innen 14 dager etter booking. Ved booking direkte i butikken gjelder ingen angrerett.

 

Klagerettigheter

Dersom du er misfornøyd med noen av våre tjenester, kan du sende en klage via e-post til post@re-bruk.no. Vi vil behandle klagen så raskt som mulig og forsøke å finne en løsning innen 14 dager.

Hvis enighet ikke oppnås, kan kjøper rette klagen til Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet kan kontaktes på telefon 23 400 600 eller via deres nettside www.forbrukertilsynet.no.

Oppsett av stand

Varer kan settes opp i standen dagen før leieperioden starter, i løpet av den siste åpningstimen, eller på første dag av leieperioden. Hvis du ikke har mulighet til å sette opp standen innen første leiedag, må du kontakte oss. Uteblir du uten å gi beskjed, kan Re:Bruk leie ut standen til andre, uten refusjon.

 

Vi stiller med nødvendige hjelpemidler som kleshengere, buksehengere, prisetiketter, steamer.

Unngå å overfylle standen. Vi anbefaler at du heller fyller på med varer underveis i leieperioden.

 

Prismerking

Alle varer som skal selges må registreres i systemet vårt på forhånd. Dette gjøres via nettsiden, hvor du fyller inn en beskrivelse av varen som inkluderer merke, størrelse og pris. Varene merkes med strekkode og prisetikett, som skrives ut i butikken.

Hvis du leier ny stand eller flytter stand, må du skifte prislappene på varene slik at de gjelder den nye standen.

 

Varer med mindre kosmetiske feil er tillatt, men feilene må merkes tydelig og prisen må reflektere dette.

 

Det er ikke tillatt å selge:

  • Defekte leker, elektronikk eller utstyr med vesentlige mangler

  • Varer med skjulte feil

  • Piratkopier eller ulovlige kopier av merkevarer

 

Hvis en vare returneres innen 7 dager på grunn av skjulte feil eller defekter, vil salget bli tilbakeført og justert på selgerens saldo.

 
Leieperioden

Gjennom "Min butikk" kan du følge med på salget ditt i sanntid. Ved påfyll av varer må de registreres på nettsiden, og prisetiketter må hentes i butikken.

Sikkerhet: Alle varer med verdi over 100 kroner utstyres med alarm. Tyveri politianmeldes. Re:Bruk er ikke ansvarlig for tap eller skade på varer, og vi er heller ikke erstatningspliktige ved brann- eller vannskader.

 

Re:Bruk forbeholder seg retten til å fjerne varer som er skitne, skadede eller uhygieniske, uten varsel. Det er heller ikke tillatt å markedsføre produkter som ikke selges i standen din, uten særskilt avtale.

 

Dersom du ønsker å endre pris på varer underveis, kan dette gjøres i "Min butikk".

Tømming av stand

Når leieperioden er over, må standen tømmes senest 1 time før stengetid på siste leiedag. Hvis du ikke har mulighet til å pakke ned standen selv, kan du bestille nedpakking for 150 kr. Hvis standen ikke er tømt innen fristen, og det ikke er avtalt nedpakking, vil Re:Bruk belaste et gebyr på 300 kr for nedpakking.

Varer som ikke hentes innen 48 timer etter leieperiodens slutt, oppbevares mot et gebyr på 50 kr per dag. Etter 14 dager tilfaller varene Re:Bruk, som fritt kan donere eller selge dem.

 

Fortjeneste og utbetaling

Re:Bruk tar en provisjon på 20 % av salget. Den gjenværende summen utbetales til bankkontoen registrert i "Min butikk". Utbetaling skjer to ganger i måneden – salg fra 1.-15. utbetales den 30., og salg fra 16.-31. utbetales den 15. i påfølgende måned.

Du kan også velge å bruke din opparbeidede fortjeneste til kjøp i butikken. Dette kan du velge i "Min butikk" ved utsjekk.

Kjøpsvilkår og refusjonsrett for kjøp

Re:Bruk er en plattform for salg mellom privatpersoner. Som hovedregel er det ingen bytterett eller angrerett på kjøpte varer.

 

Unntak gjelder hvis varen:

 

-Har vesentlige feil eller mangler som ikke var oppgitt ved kjøp.

 

-Viser seg å være piratkopi

 

 

Varer som omfattes av disse unntakene, kan returneres innen 7 dager fra kjøpsdato, og kjøpesummen vil bli tilbakebetalt til samme betalingsmåte som ble brukt ved kjøpet. Refusjon vil bli behandlet innen 7 virkedager etter at retur er mottatt.

 

Ved spørsmål om retur og refusjon, kontakt oss på post@re-bruk.no.

 

Reklamasjonsrett
I tråd med norsk lovgivning om reklamasjon gjelder det vanligvis en 2-års reklamasjonsrett på nye varer. På grunn av regelverket for bruktvarer, omfattes imidlertid ikke kjøp av brukte varer hos Re:Bruk av denne ordningen. Derfor vil det ikke være reklamasjonsrett på varer som kjøpes hos oss.

Andre vilkår

Ønsker du å drive forretning gjennom stand, er du selv ansvarlig for å rapportere inntekter til Skatteetaten. Ved intensjon om forretningsdrift må dette avtales med Re:Bruk på forhånd.

Vi aksepterer følgende betalingsmetoder: 

- Bankkort (Visa/Mastercard)

- Vipps

- Kontant 

 

Endringer i vilkår

Re:Bruk forbeholder seg retten til å endre priser, gebyrer og vilkår. Endringer varsles minst 30 dager i forkant, og brukere har rett til å si opp tjenesten før endringene trer i kraft.

bottom of page